Kloubní výživa
2 07.01.2011 10:49 NIKO – Re: petrab
"Psi granuláři by neměli dostávat kosti vůbec. Jejich střeva jsou o polovinu užší a slabší než těch, co nejsou krmeni suchou stravou."
"kterým se vaří by měli dostávat kosti buď zcela rozvařené"
Co je to zas za dobré doporučení?
A jeden malý dotaz.Jsem laik,u jídla jsem nepracoval.Jak dlouho budu kosti vařit(třeba hovězí),abych je rozvařil???
Tak hlavně ať jí chutná a ten zbytek ať jde jako po másle...
to je naprostá pravda =)
ale já mám hafinu zvyklou na kosti odmalinka, takže v tom nevidím problém, navíc ji nikdy nenechám sežrat příliš moc
0 04.01.2011 19:27 R petrab [10528] - foto, veterina Katy napsala: Nemyslím si, že by nesměli granuláři dostávat kosti.. Neříkám, že by nesměli, ale neměli by. Nejvíc problémů kvůli kostem je právě u granulářů. Protože tráví v podstatě jen kaši, která po rozpuštění z granulí vznikne, střeva bývají velmi slabá a nepevná a i stěny žaludku jsou trošku jiné. Takže jakákoliv kost je vždy pro hafana, který je skutečně jen na suché stravě, risk. Je ale spousta psů, kteří žerou granule a k tomu všemožné další přílohy nebo míchanice s masem atd. a také je to velmi individuelní. Nejdůležitější, ovšem velmi často opomenuté je právě to nejdůležitější:
Katy napsala: ..chce to ale mozek majitele.
Jj, mně (teda psovi
) se na zuby nejvíce osvědčily poloviny hovězích obratlů - prodávají se někdy v rámci žeber. Je to taková spongiozní kost s hodně výčnělkama, pes ji pěkně strouhá a nehrozí polknutí velkéko nesežvýkaného kusu jako u kompaktních kostí. Takovou zkušenost mám se žebry ze starších kusů dobytka - mermomocí je chtěl rozkousat, ale já je nezničila ani sekyrkou, zůstaly okousané jen konce žeber. Pak jsem mu to radši déle nenechávala..
tak tak